تاریخ انتشار :  16,دسامبر 2014 دسته بندی : :  دکتر کردی, مصاحبه و گفتگو, معنویت, مهارتهای زندگی
گفتگوی صمیمی دکتر عبدالرضا کردی با مخاطبان / مهارتهای زندگی بدون مهارتهای بندگی ارزشی ندارد

دکتر عبدالرضا کردی  : حدود ۳۰ سال است به عنوان مدرس آموزش خانواده در جای جای کشور عزیز و پهناورم مشغول به خدمت هستم با خانواده های ثروتمند ،فقیر،مشکل دار،بدون مشکل،خوشبخت و …روبه رو شده ام.امروز میتوانم با کمال اعتقاد و باور بگویم کسانی که در بندگی کردن شیرین،صمیمی-گرم و دوست داشتنی هستند در زندگی کردن صادق قابل اعتماد و قابل باور هستند کسانی که خدا را خط نزده اند و قشنگ به خدا نگاه میکنند و از تنفس در فضای با خدا بودن لذت می برند حتی اگر شریک زندگیشان بیمار روانی باشد نا اهل باشد بد اخلاق باشد بد برخورد باشد پرخاشگر باشد از اینکه او بنده خداست و آن انسان میتواند خادم این بنده خدا باشد و از این طریق خدای خود را خشنود کند خوشحال است.

بسیاری از کسانی که در معادله زندگی فقط به مهارت های زندگی فکر میکنند – تفکر خلاق ،توانایی حل مسئله ،خوب صحبت کردن خوب بیان کردن احساس هم ،درک کردن،همدلی کردن – گرچه این مسئله خیلی خوب است اما مهارت های بندگی همانند حس حضور خدا،باور نگاه دائمی خدا در زندگی،باور اینکه خدا مرتبا به ما نگاه می کند و چقدر زشت است جلوی چشم خدا به فرزندانمان عصبانی شویم ،زنمان را مورد بی احترامی قرار دهیم ،شوهرمان را مورد مهربانی قرار ندهیم با عشق به یکدیگر برخورد نکنیم را نمی بینند.

من امروز ایمان دارم مهارت های زندگی اگر بدون مهارت های بندگی باشد خودش باعث گندیدن زندگی می شود باعث تکبر می شود .باعث می شود آدمها نتوانند خوب همدیگر را ببخشند . کاش می توانستیم بفهمیم که حس حضور خداوند در خانواده ما در محل کار ما در هر جا که هستیم چقدر روی ادب ما احترام و شخصیت ما تاثیر می گذارد مگر می شود حس کرد خدا حاضر است، صدا را بلند کرد؟ مگر میشود حس کرد خدا حاضر است و با بی اعتنایی با دیگری برخورد کرد؟ مگر می شود حس کرد خدا در این نزدیکی ها خیره خیره نگاهمان می کند و از کنار نیازمندی بی اعتنا بگذریم و نیازش را بر اورده نکنیم ؟کاش باورمان میشد خدا از یک دوربین مدار بسته – که گاهی می نویسند اینجا تحت کنترل دوربین مدار بسته است – بیشتر مراقب ماست و در انتظار خوبیهای ماست .

خواهش میکنم شمایی که خواننده این مطالب هستید از این بنده کوچک که به نوکری شما افتخار می کند در جلسات سعی می کند شما را شاد کند ، حتی اگر خودش گرفتار است ،غم دارد ،غم را به شما منتقل نمی کند ، حتی اگر خودش خسته است خستگی اش را به شما منتقل نمی کند باور کنید خدا دوست دارد شادی مارا ببیند خدا از شادی ما شاد میشود خدا از غم ما نگران میشود و ما با بداخلاقی ها و زشت خلقی هایمان فقط دل شیطان را شاد میکنیم.به خداوندی که دوستش داریم قسمتان میدهم از امشب طور دیگری باشیم چشمهایمان را به زیبایی و مهربانی خدا باز کنیم و خدایی به هم نگاه کنیم.خدایی به هم گوش دهیم و خدایی محبت کنیم و حتی انتظار بازگشتش را هم نداشته باشیم خدا که میبیند بگذار دیگری نبیند خدا که میفهمد بگذار دنیا نفهمد خدا که درکمان میکند.

شرمنده هستم که در مقام نصیحت گری افتاده ام اما صادقانه احساس کردم:

آنروز که سقف خانه ها چوبی بود           گفتار و عمل در همه جا خوبی بود

امروز بنای خانه ها سنگ شده             دلها همه با بنا هماهنگ شده

کاری کنیم بوی دیوارهای کاهگلی در خانه هایمان جان بگیرد سفره های ساده ، نشستن های صادقانه،صحبت های صمیمی،صحبت از کربلا رفتن………………

سعی کنیم حسینی به زندگیمان رنگ حسینی بدهیم و زینبی زندگیمان را صبورانه پیش ببریم و عباسی سقای عاطفی خانواده مان شویم.

شاید علی اکبر حسین برای این بود که ما بفهمیم رشادت در گذشتن از خویش است نه خودخواهی .شاید علی اصغر حسین برای این بود که بفهمیم کوچکی مهم نیست ایثار مهم است آدم میتواند کوچکی چون علی اصغر اما ماندگاری چون همه عصرها باشد .

امید دارم که خدای مهربان دمی شمارا به حال خودتان رها نکند بنده حقیر را هم کمک کند .

خیلی دوستتان دارم.                                                باقی بقایتان ­­­­– کردی فدایتان

———————————————————————————————————————————

شهیدان زنده اند الله اکبر

امروز سیزدهم بهمن ۱۳۹۳ در محضر آقای ادب رئیس کانون بازنشستگان سپاه استان سمنان بودیم روایتی را از یک مادر شهید دامغانی تعریف می کردند که وقتی فرزند دوم شهیدش را باقیمانده های حضورش را که بخش هایی از بدن ان شهید بود برای تدفین آورده بودند با نگاه به استخوانهای فرزندش گفت: این پسر من نیست.آیا بوی فرزندش را فهمید؟ یا حال درونیش به او گواهی داد؟ همه بچه های تفحص اعلام کردند : مادر تمام مشخصات ،مدارک شناسایی همه چیز از ان فرزند توست اما آن مادر گفت این فرزند من نیست وقتی شب به خانه رفت و به خواب فرو رفت. فرزند شهیدش به خوابش امد و گفت :مادر چکار کردی؟ این شهیدی که پیکر مطهرش را به شهر ما اوردند مادر ندارد فردا برو اعلام کن که این فرزند توست و به خاک بسپارش.آن مادر فردا امد و اعلام کرد این شهید پسر من است با تعجب همه می پرسند که دیروز اعلام کردی فرزند شما نیست . این مادر می گوید نه پسر من است .تاریخ می خواهد ثابت کند شهیدان زنده اند.

شفای یک مریض به دست بابرکت یک شهید گمنام

مادر دیگری برای شفای دخترش به امامزاده جعفر ورامین میرود پس از دعا و راز و نیاز در هنگام عبور از کنار ۵ قطعه متبرک و قبور مطهر شهدای گمنام امامزاده جعفر ورامین آرام به یکی از قبرها اشاره می کند و می گوید من شنیده ام شما می توانید واسطه شفای انسانها باشید.اگر می توانید برای شفای دختر من دعا کنید البته بالحنی منکرانه بالحنی غیر مومنانه و ناراحت کننده این حرف را میزند.شب هنگام آن شهید به خواب این مادر می اید و می گوید : من حتما واسطه شفای دختر شما میشوم اما اگر دخترتان شفا یافت مادر من در شهر دامغان فلان خیابان فلان کوچه و فلان منزل است و سالها منتظر است مرا پیدا کند به او خبر بدهید تا مادرم مرا پیدا کند و دلش شاد شود. این مادر وقتی فرزندش شفا می ابد بلافاصله به یاد وعده ای که به شهید داده می رود به دامغان بر اساس همان آدرس می رود و مادر شهید را پیدا می کند.یکی از بستگان مادر شهید ربای اینکه درستی یا نادرستی ادعای این زن را بتواند بسنجد تعداد عکس رزمندگانی که با هم بوده اند را جلوی آن مادری که دخترش شفا یافته می گذارد و آن زن انگشت اشاره خود را به سمت آن شهید بزرگوار می برد و می گوید این شهید به خواب من آمد، این شهید دختر من را شفا داد.این خانه این شهید است و این شهید همان است که دخترم را شفا داد . و اینگونه شهید مادرش را پیدا می کند و اگر کمی انصاف داشته باشیم باور میکنیم شهدا می توانندشفاعت ما را در دنیا و آخرت بکنند .

خدایا این عزیزان در نزد تو روزی خوار هستند خدایا مارا به واسطه شفاعت خیرشان مورد رحمت و امرزش خود قرار بده. آمین

عبدالرضا کردی سمنان ۱۳ بهمن ۹۳

شهدا عاشق ترین انسانها به مقام ولایت هستند.

پای صحبتهای شیرین آقای ادب بودم ایشان یکی از بازنشستگان سپاه سمنان هستند می فرمود: شهید مصطفی ردانی پور یکی از فرماندهان و شهدای ارزشمند استان اصفهان وقتی زمان عروسیش فرا میرسد دو کارت اختصاصی برای دو شخصیت اختصاصی می نویسد یکی از انها را برای حضرت امام رضا (ع) می نویسد و رسما از امام رضا دعوت می کند که در عروسیش شرکت کنند و کارت دیگر برای حضرت معصومه( س) و از انحضرت دعوت می کنند تا در عروسیش شرکت کنند. خوب نگاه کنید این انسانهایی که الگوی اخلاقی، الگوی معرفتی ، الگوی زیبا شناسی و الگوی ارزش زندگی ما هستند چگونه عاشقانه ،شفاف و روشن عارفانه و آسمانی باور دارند اگر امام و معصوم خود را دعوت کنند حتما در مجالس مهربانی دوستی عشق صمیمیت عروسی شاد باش و زندگی انها شرکت می کنند. از این شهدا بیاموزیم خالصانه صادقانه به مقام امام خود احترام بگزاریم و حرمت امام را پیوسته رعایت کنیم. کاش می توانستیم شهدا را خوب درک کنیم و راه شهدا را خوب ادامه دهیم.

خدارا شکر که امروز نیز با شهیدی دیگر و درکی دیگر از شهدا آشنا شدیم.


2 پاسخ به “گفتگوی صمیمی دکتر عبدالرضا کردی با مخاطبان / مهارتهای زندگی بدون مهارتهای بندگی ارزشی ندارد”

  1. ح گفت:

    .ازتون خواهش میکنم تو جلسه هاتون درباره خیانت و رابطه های اشتباه قبل از ازدواج خیلی
    صحبت کنید.و دختر ها و پسر ها را از خطر این رابطه های نا مشروع قبل از ازدواج اگاه کنید.خیلی دوست داشتم مثل شماتوانایی مشاوره و فن بیان داشتم و میتونستم دیگران رو اگاه کنم وداد بزنم ای دخترا ای پسرا این رابطه ها رو شروع نکنید و زندگی ادمهای دیگه رو که با امیدی پا توی زندگی گذاشتن خراب نکنید.یه تقاضایی که خاضعانه و ملتمسانه از شما دارم در جلساتی که در فسا برگزار میکنید اگه بشه از این فرصت به صورت طلایی استفاده بشه و دختران دبیرستانی و پیش دانشگاهی نیز به اجبار و با هماهنگی اموزش و پرورش در یک مکان بزرگتر به عنوان زنگ
    زندگی جمع بشن و اگاهی های لازم در این زمینه ها به انها داده بشه . به خدا قسم تو این دوره و زمونه با این تبلیغات ماهواره ها ودر دست بودن گوشی های همراه خیلی نیازه که به جوونا مخصوصا دختران خام وجوان اگاهی های لازم داده بشه . امیدوارم به خواسته ی خیرخواهانه ی من حقیر پاسخ داده بشه ولااقل تونسته باشم با پیشنهادم قدم خیری برا جوونا مخصوصا دختر خانوم ها برداشته باشم

  2. محمد مسعود وزینی گفت:

    با سلام و عرض ادب خدمت دکتر کردی عزیز
    میخواستم از این که دکتر اجازه دادند به عنوان یک مجرد در همایش مخصوص زوج های جوان شرکت کنم نهایت سپاس و تشکر را داشته باشم
    و از این که تلاش میکنند که این چنین دوره هایی در شهر مقدس قم برای اولین بار اتفاق بیافتد خالصانه ممنونم و سپاسگذارم از این که
    مردم شریف قم را از این جلسات عالی و پربار خود خود بی بهره نمی گذارند.
    باشد که به یاری خدا و تلاش های بی وقفه جناب دکتر همه جوان های ایرانی زیر سابه ولی عصر (عج) خوشبخت شوند.
    با تشکر
    محمد مسعود وزینی افضل
    ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    شهر مقدس قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اخبار
گزارش تصویری


کپی رایت 2014 :: کلیه حقوق متعلق به موسسه خانه مهر نمایندگی انجمن مطالعات خانواده کشور می باشد

طراحی سایت و توسعه : ناوک آسیا