تاریخ انتشار :  16,نوامبر 2016 دسته بندی : :  آخرین اخبار, دکتر کردی, سایر دوره های برگزار شده
همایش صراط دانایی در بافق برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، همزمان با بیست و چهارمین دوره کتاب و کتابخوانی همایش صراط دانایی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی یزد و همکاری خانه مهر با حضور سرپرست فرمانداری، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد، دکترعبدالرضا کردی ، مسئولان ادارات و مدیران آموزشگاههای شهرستان بافق برگزار شد.

img_7877_jpg   img_7879_jpg

سرپرست فرمانداری بافق ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از دوست فاطمی ها به خاطر انتخاب بافق به عنوان برگزاری برنامه های روز کتاب ، از کتاب به عنوان بهترین دوست هر انسان یاد کرد و گفت: خواندن کتاب باعث کاهش نادانی و جلوگیری از مشکلات روزمره خواهد شد.

img_7856_jpg

محمد زاده رحمانی افزود: در کشورهای پیشرفته که به توسعه پایدار رسیده اند به این دلیل بوده که به موضوع کتاب و کتابخوانی اهمیت داده و نتیجه گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه وقت بزرگترین سرمایه زندگی هر انسانی است، گفت: امروزه بازی های رایانه ای و وب گردی های بی فایده در کشور ما باعث شده وقت نیروی انسانی که آینده سازان این کشور محسوب می شوند تلف شود.

img_7887_jpg img_7865_jpg img_7871_jpg

در ادامه این همایش دکترعبدالرضا کردی با اشاره به تاریخ ادیان و فلسفه دانش شهرستان بافق گفت: شهرستان بافق یکی از اسطوره های اهل قلم بنام وحشی بافقی را پرورش داده است.

عضو بنیاد آموزش خلاق آمریکا از خداوند به عنوان یک قصه گوی ماهر هستی یاد کرد و گفت:خداوند تمام قصه آفرینش را با خلقت انسان بیان کرد.

دکتر کردی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را مهم خواند و یادآور شد: اندیشیدن به محتوای کتاب و تفکر به مطالب کتاب باعث می شود مشکلات زندگی برطرف شود چراکه برخی از مسائل به علت ندانستن مهارت ها و فنون زندگی است و در این موضوع والدین نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب در خانواده و جامعه دارند.

img_7893_jpg  img_7896_jpg  img_7908_jpg

رئیس مرکز جهانی آموزش و پرورش خلاق در مالزی، کتاب را حاصل تفکر و اندیشه یک زندگی و نتیجه اثر هنری بیان کرد و افزود : خواندن یک رفتار بزرگ اجتماعی است، راه دانایی جزء خواندن کتاب نیست و نبوده است.

دکتر کردی با اشاره به چهار رابطه موجود در فرهنگ گفت : از روابط بین من و تن، من با من، من با نفس و من با روح چنین می توان نتیجه گرفت که غذای من ،نفس و روح کتاب است.

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران در پایان گفت: هیچ کاشتنی به اندازه خواندن و نوشتن نیست، پس خوب بکاریم، خوب درو کنیم و خوب بنویسیم.

img_7876_jpg  img_7897_jpg  img_7912_jpg


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اخبار
گزارش تصویری


کپی رایت 2016 :: کلیه حقوق متعلق به موسسه خانه مهر نمایندگی انجمن مطالعات خانواده کشور می باشد

طراحی سایت و توسعه : ناوک آسیا