تاریخ انتشار :  19,آوریل 2015 دسته بندی : :  آخرین اخبار, اولیا و مربیان, دکتر کردی, گزارش تصویری
نشست هم افزایی مدیران،معاونین و مربیان جامعه تعلیمات اسلامی استان یزد با حضوردکتر عبدالرضا کردی

یازدهمین نشست هم افزایی مدیران ، معاونین آموزشی ،فناوری و مربیان تربیتی جامعه تعلیمات اسلامی استان یزد با حضوردکتر عبدالرضا کردی رئیس مرکز جهانی خلاقیت در  مجتمع آموزشی حضرت سیدالشهداء (ع) یزدبرگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی جامعه تعلیمات اسلامی یزد، در این نشست دکتر کردی ضمن بیان سرفصل های روابط انسانی در مجموعه های آموزشی و تربیتی بویژه در آموزشگاهها ،در ادامه در خصوص مفاهیمی از قبیل : زمینه های روابط انسانی ، آموزش و یادگیری ، نیازها و سبک های مدیریتی در روابط انسانی و … ایراد سخن نمود .

دکتر کردی گفت: بعضی ها فلسفه شان در تعلیم و تربیت با فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی هماهنگ نیست ،در فلسفه جمهوری اسلامی، انسان شدن مهم است نه برتری در المپیاد ، تغییر انسانی اصل است نه میزان نمره ، تحول اصل است و در این راستا مقام معظم رهبری نیز ، در کتا ب آموزش و پرورش در نگاه مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره نموده اند که آموزش و پرورش را باید نیرو های کیفی به آن جهت بدهند و فقط برنامه جهت نمی دهد و نیروی کیفی ، نیرویی است که هر چیزی را می بیند به دنبال چرایی و چگونگی روش آن است ودر واقع پژوهنده است و کار پژوهش اش را هم منتقل می کند . اگر معلمی روش تدریس خلاق دارد ولی در اختیار دیگری قرار نمی دهد یعنی او دارد برای خودش کار می کند و برای مجموعه کار نمی کند وبدین گونه منافع شخصی خود را به منافع اجتماعی و عقل فردی را به عقل جمعی ترجیح داده است و این دیگر روابط انسانی نیست روابط فردی است .

وی افزود :آموزش و یادگیری در روابط انسانی یعنی هیچ کسی در روابط انسانی به انتها نمی رسد و مدام تغییر می کند . حافظه فقط بخش شناختی است و یک کمی از بخش شناختی به نام دانش، ولی فهم نیست . فهم در این روابط است و روابط بین فردی بسیار حائز اهمیت است . دانش آموزان اول به دنبال محبت هستند و بعد دانش و محبت اول در چهره است بعد در صدا و کلمه است . پس همدیگر را که می بینیم چهره هایمان را بهم خوش کنیم این روابط انسانی است .

رئیس مرکز جهانی خلاقیت در این نشست خاطرنشان کرد : هر چه در مدرسه نیازها و روابط انسانی خوب شناخته شود سبک مدیریت ساده تر است ، معلمی که مدیر را دوست دارد بیشتر به حرف او گوش می دهد و به اشاره ای حرف مدیر را می گیرد و برعکس آن هم در صورت عدم روابط مدیر با معلمین اتفاق می افتد در واقع روابط انسانی بزرگ ترین منبع تسهیل حرکات موفق در مدرسه است و نیز موجب رشد عوامل اجرایی درمجموعه می شود .

دکتر کردی در بخش دیگری از سخنانش گفت :ما در آموزش و پرورش چند سود داریم ۱- سود اقتصادی ۲- سود روانی است که از لذت همکاری با فرد، آن ایجاد می شود و ۳-سود اجتماعی است که احساس کنیم جامعه را با کارمان کمک می کنیم و۴- سود معنوی است، که این احساس بما دست دهد که اثری روی دل خدا هم می گذاریم .

او همچنین یاد آور شد: درس اخلاق خیلی مهم است مدرسه ای که درجه ی اخلاقش بیاید پایین ، آموزشش هیچ ارزشی ندارد ، آموزش کم با اخلاق خوب اثرش بیشتر از آموزش زیاد با اخلاق بد است و همه افراد مرتبط با آموزش و پرورش باید این اصل را مد نظر داشته باشند .

دکتر کردی در پایان بیان داشت : من با اینکه مهمان این مدرسه هستم ،نسبت به این مجموعه تعصب دارم و خیلی از جاها بعنوان مدل مدارس سیدالشهداء (ع) از آن یاد کرده ام . ولی بروید و مدل مدرسه تان را بنویسید چون قابلیت گسترش دارد و به آن نیز افتخار کنید .

گفتنی است: دکتر عبدارضا کردی رئیس مرکز جهانی آموزش و پرورش خلاق در مالزی و نائب رئیس جامعه هنری ایران و مالزی، معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران،  مدیر مسئول فصلنامه بین المللی مطالعات خانواده وهمچنین عضو بنیاد آموزش خلاق آمریکا است وی تا کنون تالیفات زیادی را در حوزه های خلاقیت ، مبانی نواندیشی، نوآوری و نیز مطالعات خانواده داشته است .

 

IMG_1581 IMG_1584 کردی

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اخبار
گزارش تصویری


کپی رایت 2015 :: کلیه حقوق متعلق به موسسه خانه مهر نمایندگی انجمن مطالعات خانواده کشور می باشد

طراحی سایت و توسعه : ناوک آسیا