تاریخ انتشار :  09,فوریه 2015 دسته بندی : :  آخرین اخبار, مصاحبه و گفتگو
مردی به وسعت دریا

استاد محمد حسین امام زاده ای موسس مدرسه تربیت نوین بیش از ۶۰ سال تعلیم و تربیت را به دوش می کشد. وی با شیوه های نوینی که بکار برده است توانسته جزو موفق ترین و خلاق ترین مدارس کشور باشند. ایشان روشهای خلاقی را در اداره مدرسه بکاربرده اند که می تواند سرمشق و الگوی دیگرمدارس باشد .

یکی از روشهای خلاق ایشان : برای اینکه والدین بتوانند با فرزندان خود آشنا شوند در هر جلسه کلاس درس خود چند نفر از والدین را در کلاس قرار می دهند تا والدین از نزدیک با سبک تدریس ایشان،هم به سبک رفتار فرزندانشان در کلاس درس آشنا شوند.

استاد امامزاده ای ایده و الگوی آموزشی خود را به این صورت توضیح می دهد که برای تربیت سالم ،خلاق و موفق بچه ها .سعی می کنم والدین آنها نیز مورد تربیت قرار دهم. وقتی فرزندان آنها خلاق تربیت شوند آنها در خانه تربیت را انتقال می دهند و موجب تربیت خلاق والدین می شوند. به فرزندان یاد می دهم به جای یاد دادنهای نادرست از کلاماتی کامل استفاده کنند و بجای استفاده از عبارات ناصحیح ، نارسا و ناکارآمد، عبارتهای صحیح رسا و کارآمد به کار ببرند و اعتقاد دارم وقتی دانش آموزان بفهمند مفهوم خزر یعنی چه، جغرافیا را بفهمند.هیچ دانشمندی به اندازه ی یک دانش آموز ششم ابتدایی سواد و خلاقیت نخواهد داشت.

استاد امامزاده ای معتقد است : مهم نیست چند نفر از کسانی که ما تربیت می کنیم موفق،خلاق و در آینده ،انسانهایی که منشاء خیر و و برکات شوند باشند بلکه اگر یک نفر درست تربیت شود کافی است . بایستی بچه ها در کلاس درس با واقعیتهای زندگی آشنا شوند.

وی در خصوص معلمین و ضرورت بازآموزی و توجه به رشد علمی معلمان اینطور می گوید : حتی مراکز تربیت معلم ما وقتی کسی را فارغ التحصیل می کنند اجازه ندهند تا ابد هر آنچه را یاد گرفته اند را اجرا کنند بلکه چندین سال یکبار بایستی به سراغ آن معلم رفت تا ببینیم آنچه را یاد گرفته است را درست عمل می کند؟ و اگر درست عمل نمی کند مجدد او را به مرکز باز آموزی و تربیت معلم برگردانیم و تربیت اصولی را یاد بگیرد.

دکتر عبدالرضا کردی پس از بازدید از این مدرسه عنوان داشت : من ایمان دارم روشهای خلاق و صحیح استاد امامزاده ای از روشهای خلاق اساتید برجسته روانشناسی و خلاقیت  دست کم ندارد منتها چون ما در کشورمان نمی توانیم سبکهای تربیتی را طبقه بندی و به جهان ارائه نمائیم چنین اساتید خلاق و موفقی در کشورمان نادیده گرفته می شوند.

دکترکردی درادامه افزود : امشب ما موفق شدیم یک معلم به وسعت دریا را کشف کنیم و خدای متعال را شاکریم که این استاد در سن ۸۱ سالگی سرحال، سرزنده و سرشار از امید یافتیم و به ما معرفی کرد. از این به بعدایشان به عنوان نماینده رسمی مرکز جهانی خلاقیت می توانند مدارس کل کشور را در سطح خلاقیت مورد ارزیابی قرار دهند.

نکته بسیار جالب حساس و ارزشمند این نشست صمیمی این بود که استاد امامزاده ای آشنائیش با دکتر کردی را اینچنین عنوان نمود : من چون ۸۱ سال دارم تا امروز آرام آرام راه می رفتم ولی در جلسه ای که با دکتر کردی داشتم آنچنان شوق گرفته ام و آنچنان نیرو گرفته ام که از فردا کوشش بسیاری بکار میبرم و سعی میکنم خاطرات،تجربیات و ایده های خودم رابه شکل مستند و تنظیم شده ای در ایران و سایر کشورهای جهان به چاپ برسانم. من می خواهم مدرسه خلاق خودم را به تمام جهان معرفی کنم . من به عنوان یک ایرانی به همه جهان یاد بدهم و آموزش بدهم که چگونه در مدرسه من بهتر از همه مدارس قاره آسیا با حقاقیق و زیبایی ها و خوبیها آشنا میشوند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اخبار
گزارش تصویری


کپی رایت 2015 :: کلیه حقوق متعلق به موسسه خانه مهر نمایندگی انجمن مطالعات خانواده کشور می باشد

طراحی سایت و توسعه : ناوک آسیا